3029
איך עושים סרט תדמית טוב?

"חברה יכולה להיעזר בסרט תדמית כדי להשפיע על תגובת הצופה כלפיי המיזם שלה" כך אמר יגאל אוחנה בראיון שקיימנו איתו השבועיגאל הוא שחקן, במאי, כותב ומנכ''ל חברת "פאוזה בית הפקות". בראיון יגאל אוחנה שופך אור על  עולם  סרטי התדמית. החברה מפיקה סרטים עבור גופים מהעולם העסקי, המסחרי והאומנתי- סרטים דוקומנטריים, עלילתיים ועוד. 

למה יש חשיבות כה גדולה לכך שחברה תחזיק סרט תדמית?  

בהתאם לשמו, סרט כזה עוזר למצב את התדמית של הגוף אותו הוא מייצג. כאשר נציג חברה המנסה ליצור תדמית מסוימת בפגישה שלו עם לקוח, הוא לא תמיד מצליח להעביר את המסר באופן חד. הוא  לא תמיד מצליח להעביר את המסרים שחשוב לומר. בסרט יש  את האפשרות להעביר את כל המסרים שהחברה רוצה, כמה שהיא רוצה, כמו שהיא רוצה, ובזמן והאורך שהיא רוצה. בנוסף, ניתן לתמוך במסרים בעזרת סוגים שונים של מניפולציות אומנותיות כגון צילומים מיוחדים ומוסיקה בקצב ובאופי שהחברה מעוניינת בהם. בעזרת סרט תדמית, החברה מסוגלת לייצר חוויה לצופה והעברה של מסר לצופה באופן שהיא מעוניינת שהוא יקלוט ויתפוס אותו. בעזרת הסרט, החברה שולטת בתגובה של הצופה למיזם שלה.

היבט נוסף הוא שבעולם של הניו מדיה והחדירה של הטכנולוגיה לחיינו, סרטים הינם כלי, אם האתר שלך מכיל סרט תדמית, גדל הסיכוי שהמבקר יישאר יותר זמן באתר. נתון מעניין נוסף הוא שאם המבקר מתחיל לצפות בסרט,יש סיכוי של 33% שיצפה בו עד הסוף. הסרט מעביר את המסר טוב יותר ואף גורם לאתר להיות להיראות יותר פעיל, יותר נוכח ויותר חזק ברשת.

תוכל לתת לנו מספר טיפים שיכולים להועיל ביצירת סרט תדמית טוב, תופס ומעניין?

עבור מי שמייצר את הסרט- היוצר תמיד צריך להיות קשוב ללקוח. היצר האמנותי שלך חייב להיות רק כלי בתוך ארגז הכלים של הכנת סרט תדמית. צריך להיזהר מלתת ליצר האמנותי להשתלט על הקונספט המדויק עבור הלקוח שלך. בנוסף לכך, הכנה טובה ומפורטת מסייעת מאד להפקת סרט טוב. חשוב להקפיד על כל פרט בתהליך יצירת סרט תדמית: החל מכל מילה ועד הסאונד, אופן הדרך שאתה בוחר לצלם, בחירת הצילום וכל ההיבטים הללו.דבר אחרון הוא להיות פתוח לשינויים,תבוא מוכן אך פתוח לשינויים.

עבור הלקוח- חשוב למקד את המסר שלך לפני שאתה פוגש את היוצר של הסרט. תן לאיש המקצוע לעשות את עבודתו. אם לקחת אותו, תן לו את המפתחות. כדאי להעביר רפרנס (ייחוס) של סרט אחר שאהבת למי שיוצר את הסרט שלך.

תהייה מעורב בשלבי הייצור השונים של הסרט ככל שאתה יכול: בשלבי התסריט, בשלבי העריכה הראשונים, כלומר, כששולחים לך משהו- תעבור עליו ברצינות. קרא את התסריט ברצינות. קרא את כל השורות או את כל הפרטים הקטנים בתסריט כדי שתדע מה אתה הולך לקבל.

כדי לראות דוגמא לסרט תדמית מוצלח, מציעה לכם לצפות בסרטון הבא:

ומומלץ להירשם כמנוי לערוץ היוטיוב של מועדון היזמות: